Legújabb adásunk premier időpontja: 2023.11.01. Ne maradj le!
Ki dönti el, mitől trash a trash és melyik a jó, melyik a rossz reklám közülük. Vannak-e trash sztárok? Hogyan fordíthatod a javadra a szemetet? Ezekre a kérdésre keressük a megoldást legújabb podcast epizódunkban.
Mindenki ismeri Kim Kardashiant és Kasza Tibit, mint a trash reklámok visszatérő szereplőit, de azt kevesebben tudják, hogy a műfaj gyökerei a 16. századig nyúlnak vissza. Egy 1545-ös német gúnyrajzon földművesek láthatók, amint szellentéssel válaszolnak egy pápai rendeletre. Talán volt köztük egy kis beef, amit ma reformációnak hívunk?
Párhuzamba állítjuk a látványos megjelenéseket a marketing elmélettel. Lesz szó awareness-ről, mentális elérhetőségről és engagementről. Ismerősen cseng valamelyik?
Quentin Tarantino filmjei trashen alapulnak. De amit létrehoz az ugyanide sorolható, vagy már több annál? Van-e társadalomkritikai szerepe a reklámoknak? Ezt fejtegetik műsorvezetőink, miközben felidézik a kilencvenes évek elejének euforikus légkörét.
Ebben a korszakban debütált az OMO laboros reklám, amire ma is sokan emlékeznek, mégis felvet néhány kérdést. Vajon gumiszerelőket tanító egyetemi tanárnővel is ugyanígy működne? Szerencsés, ha a vásárlóidat szerencsétlen buta háziasszonyként ábrázolod?
Retro válogatásunkban ezúttal Sas István és a MÜSZI mellett felidézzük Klapka Györgyöt, aki a nem túl hízelgő s a fusikirály nevet kapta. Rászolgált erre? Ha a reklámokban nem is jeleskedett, a korszak briliáns sorozatvállalkozója volt. Hallgasd meg, hogy mivel keresett többet, mint farmerokkal.
Bemutatjuk a Tango narancsos üdítő kilencvenes évekbeli reklámjait, amik a szó szoros értelemben olyan agyzsibbasztóak, mint egy nagy tasli. Olyan hosszú nevű ügynökség készítette őket, hogy Hugh Grant legyen a talpán, aki rendesen kimondja a nevűket.
Beszélünk a leghíresebb Sziget-reklámról 2009-ből. Kitaláljátok, hogy ki a főszereplő? Segítség: mond ki a Prodigy együttes nevét.
Eljutunk a Kapa és Pepe trash reklámoktól a kortárs kultúra fontosságán át egy Krétakör Nézőművészeti Főiskola előadásig. Javaslatunk, hogy egyiken se fütyülj. Mi szóltunk.
Hogyan emeljük be a trash-t a művészetbe? Szó lesz még időszámításról Fekete Pákó előtt és után, a Jacsomedia névválasztási dilemmáiról és arról, hogy mi lehetett volna Kasszás Erzsiből, ha tényleg jól megcsinálják azt a reklámot.
Belefért egy mini gasztro ajánló is Pali csirkesütési tanácsaival, ami Maggi kockával és kókuszgolyós betárcsázós ADSL-lel az igazi.
A végén majdnem egymásnak esnek a műsorvezetőink valami erkölcsi /etikai kérdésen, de ezt már nem tudjuk pontosan, micsoda, mert átpörgettük. A lényeg, hogy a végére kibékülnek.
Kövess be bennünket YouTube Csatornánkon!
Ez is érdekelhet: Minden a Brief-fel kezdődik?
KreaTúra Marketing Podcast. @2023