Miért csúszik félre a kommunikáció az ügyfél és a szakemberek között? Adásunkban körbejárjuk az okokat ahol egy brief félresikerülhet és keressük a megoldást.
Gyakori jelenség, hogy a nem megfelelően összeállított brief komoly fejtörést okoz a kreatív ügynökségekben dolgozó szakemberek számára. Ez sajnos sokszor oda vezet, hogy a kommunikáció félreérthetővé válik, és mivel a különböző területekről érkezett szakemberek nem feltétlenül „ugyanazt a nyelvet” beszélik, ezért maga a projekt is menthetetlenül kisiklik. De miért van ez? És milyen eszközökkel küzdhetünk ellene?
Megvizsgáljuk, hogy miből adódnak a leggyakoribb félreértések az ügyfelek és a reklámügynökségek között. Hozott anyagból dolgozunk, és gyakoriak a kulturális különbségek is. Ez már alapból félreértésekre adhat okot, de itt van még a marketing bullshitelés, vagy a semmitmondó brief.
Arról már ne is beszéljünk, hogy van olyan helyzet, amikor nincs is brief, de az első kreatívok után megjön a kedv a valódi briefeléshez. Ezzel ugye mindenki találkozott már?
Megnézzük milyen a nehezen érthető iránymutatás, és mi van, akkor amikor egy ügyfél igazán komolyan veszi a briefelést. Mi a szerepe az Accountnak vagy a projektmenedzsernek a folyamatban és miért ér aranyat a jó account?
Egyáltalán kell-e tudnia az ügyfélnek briefelnie? Mi történik akkor ha a mesterséges intelligencia is színre lép? Górcső alá vesszük a briefek leggyakoribb hibalehetőségeit és segítünk elkerülni azokat.
Kövess be bennünket YouTube Csatornánkon!
Ezt követő adásunkban arra keressük a választ, mi az ami még inspiráció, és mit nevezünk szemérmetlen lopásnak?
KreaTúra Marketing Podcast. @2023