Meddig mehetsz el a marketing kommunikációd fejlesztése során? Mi az, ami még inspiráció és mi az, ami már szemérmetlen lopás?
Nincs új a nap alatt. Már mindent kitaláltak, és megvalósítottak előttünk. Ez sajnos gyakori dilemmája a 21. századi kreatív és reklám szakembereknek. Ugyanakkor nincs okunk a csüggedtségre, hiszen minden eddiginél szélesebb és könnyebben hozzáférhető felületünk van az inspirálódáshoz. Gondoljunk csak bele, mennyivel egyszerűbb dolgunk van manapság, ha ötleteket keresünk egy kampányhoz vagy kreatívhoz, mint akárcsak egy 50-100 évvel ezelőtt dolgozó kreatív szakembernek volt? Ugyanakkor fontos megvizsgálnunk, mi az ami inspirál, és mikor van az, hogy egyszerűen valaki lenyúl egy ötletet?
„A jó művész másol, a zseniális lop.” Ezt állítólag Pablo Picasso mondta. De tényleg tőle ered ez a mondás vagy már ő is kölcsönözte valahonnan az ötletet? Járjunk utána!
Beszélgetünk filmekről, könyvekről, és a mesterséges intelligencia drámai térhódításáról a kreatív ipar szemszögéből. Megnézzük, milyen hatással van az életünkre a ChatGPT és a MidJourney. Vajon elveszi a munkánkat vagy éppen szárnyakat ad? És a használatuk minek számít? Ezek mellett még beszélgetünk további MI felhasználási lehetőségekről is.
Eldöntjük, hogy a McDonalds vajon még mindig gyorsétterem-e? Kiszabadítjuk a liftből a hangvezérlés miatt bentrekedt skótokat, és elmélázunk azon, vajon Andy Warhol mit szólna ahhoz, hogy a legújabb életrajzi filmjét saját hangja MI generált másával narrálják.
Végig járjuk a Geszti Péter legfontosabb marketinghúzásait a Rapülőktől a Nemzeti vágtán át a Magyarország dalig, nem kihagyva Kovács urat sem. Megismerünk egy könyvet is, ami kifejezetten az ötletek lenyúlására inspirál.
Kövess be bennünket YouTube Csatornánkon!
KreaTúra Marketing Podcast. @2023