Mit lehet kihozni egy magyar városarculatból? Ilyen eredményeket hozhat, ha valódi energiát fektetsz a brandfejlesztésbe és eleve a nemzetközi megmérettetés a célod. Kiss Miklós elmondja, hogyan csoportosítsd át a meglévő erőforrásaid, hogy a brand építést támogassák egy fillér pluszköltség nélkül. Nem mellesleg fény derül a fekete elefántra a porcelánboltban.
A Gestalten könyvkiadó a világon készült legjobb logók közé válogatta be Kaposvár város arculatát. Ha egyvalakit nem lepett ez meg, az Kiss Miklós volt, aki a kezdetektől nagyban gondolkodott. Olyan projekt volt a célja, ami nemzetközi elismerést hoz a város számára. Amire mások felkapják a fejüket és azt mondják, van itt egy trend, amiről mi sem szeretnénk lemaradni.
Ennek érdekében az alapjaitól építette fel a városmarketinget. Azt mondta: az, hogy valami zöld város, az ma már alap. De mit adhat még egy arculat? Mik azok a szempontok, amik alapján Kaposvár vonzó városlátogatási célponttá válhat?
Biztos, hogy szükség van hozzá minőségi vendéglátóhelyekre, kulturális és kikapcsolódási lehetőségekre és egyedi atmoszférára. Kaposvár arculatát tudatosan, ezekre reflektálva építette fel. Szemet gyönyörködtető vizuális elemek készültek: kétfajta logó, csomagolástervek, prémium ajándékok.
Az arculat boltok homlokzatától a kukatárolókig átfogóan kiterjedt a teljes kommunikációra. Side projektként a Kaposár-körüli Deseda-tó arculatát is megtervezték. A teljes munka több, mint 3 évig tartott.
Miklós azonban nem akart itt megállni. Felismerte, hogy a szomszédos városok összekapcsolódva, regionális összefogásban még nagyobb erőt képviselnek. A potenciál kiaknázásának kiindulópontja az egységes arculati megjelenés. Arról, hogy létrejött-e a nagyívű terv, elégedett-e Miklós az arculat megvalósult elemeivel és milyen tanulságot vont le a jövőre nézve, az adásból kaphatsz választ.
KreaTúra Marketing Podcast. @2023