Herczeg Zoli, divattervezővel, média személyiséggel, szókimondó klímaaktivistával beszélgetünk, aki a Hooliganstől Balázs Paliig, a Back to Blacktől Győzikéig öltöztette a magyar pop-rock szcénát.
Dolgozott Michael Madsennel, lemásolta Colin Farell öltöny-melegítőjét, van véleménye a Gucciról, a Haute Couture-ről és a trashről egyaránt. 100% önazonos, az ökotudatosság megszállottja és a börtön sem törte meg az alkotókedvét.
Nézd meg az adásunkat, ami egyrészt Zoli szerint is jó, másrészt utána Te is rutinosabban szpottolod a környezetedben a zebra- és tyúklábmintás Herczeg cuccokat. „Tényleg ezt mondták?” kérdezte a Sunset Boulevardon lévő olasz cipőbolt vezetője, miközben a kezében tartotta a Zoli tervezte „vérezüst lépőt”. „Ezt a cipőt akárki megnézte, azt mondta, hú b**meg” – mondta Zoli. A boltos így válaszolt: „láttál kint citromsárga Lamborghiniket, meg tűzpiros Ferrarikat? Azokra is azt mondják, hogy hú b**meg, de nem veszik meg őket.”
Ő az, aki kiutazott Michael Madsen ajánlatára Hollywoodba közös márkát építeni. Ha láttad az Úriemberek című filmet, a Colin Farell által viselt öltöny-melegítő kombót Herczeg Zoli kezdte el elsőként árulni, megelőzve a Lonsdale-t.
A self-made marketingzseni, aki nulláról fejlesztette a Herczegséget önálló branddé, markáns véleménnyel van a Versace, Balenciaga és Guccihoz hasonló luxusmárkákról. Szerinte ma ők a legnagyobb szennyezők és az ő felelősségük, hogy koppintásukkal olcsó kínai gagyi árasztja el a piacokat.
Herczeg évekig egy fillért sem költött marketingre, de így is országos ismertségre tett szert. A Közgázon végzett a kilencvenes évek elején, de kritikus a képzés használhatóságával a hétköznapi életben. Hűek leszünk önmagunkhoz, és marketing és brand szempontból vesézzük ki a Herczeg-életművet.
Lesz stratégia, piaci pozicionálás, filmes product placement, árazási stratégia, piac szegmentáció és még sok más. „Tehetsz halálfejet a pólódra, de még jobb egy idézet Jézustól.” mondja a saját művészetéről ami hangsúlyosan nem mainstream. „Ha ez a trash kultúra – teszi hozzá – hívhatjuk akár annak”.
Zoli abban hisz, hogy az általa tervezett ruhák nem szennyezik annyira a környezetet, mint a globális márkák. Mottója: a kicsi szép.
Egy találkozó során Michael Madsent Mickey Rourke hívta. Michael nem jött zavarba, megkérdezte Zolit: Mickey van a vonalban, akarsz vele beszélni? Hogy Zoli mit érzett és hogyan reagált, arra is választ kapsz az adásunkban.
Hollywoodban szabályos kultúrsokk érte. „Mondom, én vagyok a tervező, itt vannak az ötletek a fejemben, itt van egy minta kollekció, velem van Michael Madsen” mondta egy amerikai potenciális partnernek. „…érti, válaszolta ő, de hol van a 10.000 db legyártott ruha?” Majd még megkérdezte: mi az a hungry? Talán éhes? Baromi fájdalmas lesz, ezt elmondom.
Szóba kerül a zöld átmenet, a Föld megmentése és Zoli távolról sem hurráoptimista ezen a területen. Azzal együtt, hogy van már 3D gyártott vályogtégla, fenntartható ökofarmot tervez, nem iszik palackozott vizet és a hétköznapi életben is keresi a környezetbarát megoldásokat. És hogy hogyan jutunk el ide? Legyen 10 millió pillepalackkal kevesebb és végtelen edukációval több, hogy elkerüljük az Armageddont és hogy rongyokban járjunk a Mad Max világban. Kinek tartja magát igazából Herczeg Zoltán?
Divattervező, self-made man, médiaszemélyiség, író, vagy klíma aktivista? „Én úgy vagyok vele, hogy ahelyett, hogy címkézném magamat, hogy fenntarthatósági, vagy civil aktivista, vagy divattervező vagyok, inkább ezt mondom: Herczeg Zoltán vagyok, akinek megvan az a szabadsága, hogy olyan dolgokkal foglalkozik, amihez kedve van. Nem csak rock, nem csak funk, nem csak jazz oda**szós, badass-es dolog, amit képviselek. A pörgős, hajtós, stresszes világból kezdek kifáradni, kezd elegem lenni, főleg, hogy 27 éve nyomatom.” „Abban is biztos, hogy a változás önmagunk megváltoztatásával kezdődik. Nem mások megváltoztatásával… „magaddal, haver.”
Forgatásról viszont ne késs 2 napot, mint Michael Madsen, hacsak nem a Zs kategória a célod!
KreaTúra Marketing Podcast. @2023